HOE KAN JE JONGVOLWASSEN SCHENKERS LOYAAL MAKEN AAN JE ORGANISATIE?

Nieuw boek van HoGent-onderzoekers

Wist je dat 74% van jongvolwassen schenkers sneller geld schenkt aan een goed doel als het duidelijk is hoeveel geld er nodig is en waarvoor het gebruikt zal worden? En dat maar 13% gelooft dat een organisatie er nadeel van ondervindt wanneer ze hun donatie stopzetten? Dit en nog veel meer kan je vinden in het nieuwe onderzoeksrapport van de HoGent over fondsenwerving.

Drie HoGent-onderzoekers gingen met de titelvraag aan de slag in een tweejarig focusonderzoek in samenwerking met KULeuven. Ann-Sophie Bouckaert (vakgroep commerciële economie en ondernemerschap), Karolien Delaere (vakgroep commerciële economie en ondernemerschap) en Joke Persyn (vakgroep orthopedagogiek) zochten samen met Tine Faseur naar de factoren die een rol kunnen spelen in het duurzaam binden van jongvolwassen schenkers aan non-profitorganisaties.

Het onderzoek resulteerde in een praktische gids gevuld met onderzoeksresultaten en tips en tricks. Het boek is midden oktober gepubliceerd onder de titel ‘Basisingrediënten voor een goede binding met jongvolwassen schenkers’.

 

Download gratis de publicatie, bestel een gedrukt exemplaar voor 30 euro door een mail te sturen naar onderzoek.fondsenwerving@hogent.be of leen het in Byb Schoonmeersen of Aalst.

Basisingrediënten voor een goede binding met jongvolwassen schenkers / Karolien Delaere, Ann-Sophie Bouckaert, Joke Persyn, Tine Faseur
Uitg. HoGent, 2017
ISBN 9789080982154 (30 euro)

publicatie: 25 okt 2017

Laatste berichten